به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت ، "علیرضا نوکار" در مراسم معارفه مدیر جدید امور آب و فاضلاب این شهرستان اظهار داشت:با توجه به جمعیت شناور در تمامی ایام هفته در این شهرستان و نبود زیر ساخت های مناسب برای خدمات دهی به این جمعیت ،تامین آب مورد نیاز مردم در شهرستان تفت با مشکلاتی روبرو بوده که با تلاش مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی از حجم این مشکلات تا حد زیادی کاسته شده است.
فرماندار شهرستان تفت خاطر نشان کرد: با ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی با یکدیگر امیدواریم با پیگیری مدیر آب و فاضلاب شهرستان عملیات عمرانی پروژه های حوزه آب و فاضلاب در شهرستان تسریع یابد.
نوکار به طرح بزرگ آب رسانی به روستاهای شهرستان اشاره و بیان داشت: اولویت مهم و اساسی مدیریت آب و فاضلاب شهرستان تسریع در روند اجرای این پروژه باید باشد تا با بهره برداری هر چه سریع تر از این پروژه بسیاری از مردم ساکن در نقاط روستایی شهرستان از آب سالم و پایدار برخودار شوند.
فرماندار تفت برنامه ریزی مدیر آب و فاضلاب شهرستان برای تامین آب شهری و روستایی را نیز خواستار شد و بیان داشت: بسیاری از چاه های موجود تامین آب در مناطق شهری و روستایی با کاهش آبدهی روبرو شده اند که پیگیری برای جا به جایی یا مرمت آن مورد انتظار است.
"محمد فاتحی" قائم مقام مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد نیز در این مراسم به یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان های کشور اشاره و بیان داشت:به منظور ارتقای خدمت رسانی به مردم و با تصویب هیئت وزیران یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی آغاز و  استان یزد ایستگاه پایانی این یکپارچه سازی است.
فاتحی خاطر نشان کرد: با توجه به ویژگی خاص شهرستان تفت و مستقر بودن حدود 25 درصد از مشترکین آب و فاضلاب استان در این شهرستان و با توجه به محدودیت منابع آبی ، مشکلاتی در راستای تامین آب مناطق روستایی شهرستان به وجود آمده است.
قائم مقام مدیرعامل آب و فاضلاب استان به مشکل کمبود فشار آب در بعضی از نقاط شهر تفت نیز اشاره و تصریح نمود:با برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای رفع این مشکل طرح هایی برای رفع آن تعریف که امیدواریم با اجرای آن این مشکل نیز حل شود.
فاتحی در پایان از برنامه ریزی برای تکمیل سه طرح مهم آب رسانی مجتمع غدیر، مجتمع سانیج و اجرای طرح فاضلاب روستای اسلامیه به عنوان اولین روستایی که طرح فاضلاب در آن اجرا گردید تا پایان سال خبر داد.
در پایان این مراسم از تلاش ها و خدمات "غلامرضا فاتحی" سرپرست امور آب و فاضلاب شهری تفت با اهدای لوح یادبود تقدیر و با اهدای حکم "محمد مهدی خلاصه زاده" به عنوان مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تفت معرفی شد.