به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت، "سعید پرویزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در سطح شهرستان گفت: اگر بتوانیم سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی را در سطح شهرستان بالا ببریم می‌توان گفت اکثر مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: جوامع رو به توسعه عموماً مردمی کتاب‌خوان و اهل مطالعه دارد و این کتاب‌خوانی است که باعث رشد علم و آگاهی مردم خواهد شد و درنهایت باعث رشد فکری و علمی و همچنین اقتصادی جامعه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت در ادامه به همکاری دستگاه‌ها در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی تأکید کرد و افزود: شهرداری نسبت به فضاسازی سطح شهر در این هفته اقدامات لازم را انجام دهد و نیز آموزش‌وپرورش تمهیدات لازم را برای حضور دانش آموزان در کتابخانه‌های شهرستان در طول این هفته انجام دهد.

در ابتدای این نشست "هادی قاسمی" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت ضمن اعلام برنامه‌های در نظر گرفته جهت گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان گفت: زنگ آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس، نشست‌های کتاب‌خوان، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، جشنواره روزنامه دیواری ویژه دانش آموزان، تجلیل از نویسندگان بومی شهرستان و مسابقات کتاب‌خوانی را از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در طول این هفته است.

وی اظهار داشت: همایش پنجشنبه‌های دوچرخه‌سواری 24 آبان هم‌زمان با روز کتاب و کتاب‌خوانی در شهرتفت، مراسم جشن امضاء و تجلیل از نویسنده کتاب "شبی که زن سی‌ساله می‌شد" نوشته‌ی "رضیه رضایی تفتی" با حضور نویسنده و مسئولین شهرستان با همکاری کمیته بانوان فرمانداری نیز در این روز برگزار خواهد شد.

در ادامه اعضاء به بیان نظرات و پیشنهاد‌ها خود پرداختند و تصمیمات لازم جهت گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و تجلیل از کتابداران در شهرستان اتخاذ شد.