به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"سعید پرویزی" با اشاره به برنامه‌های هفته پیشگیری از ایدز و روز جهانی ایدز، گفت: آموزش و آگاه‌سازی نسل جوان کلید اصلی پیشگیری از ایدز بوده و از آموزش‌وپرورش و مراکز آموزش عالی خواست باهم افزایی و همکاری بیشتر در اجرای برنامه‌های آموزشی برای جامعه هدف در سطح شهرستان تلاش کنند.

وی در این راستا نقش سازمان تبلیغات و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در آگاه‌سازی عمومی جامعه با استفاده از ظرفیت روحانیون و کانون مساجد و تریبون‌های عمومی، بسیار مؤثر دانست و از این ادارات خواست تا با اجرای طرح‌هایی نو و خلاقانه، در پیشگیری از بیماری ایدز همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت گفت: پیشگیری از بیماری ایدز و کاهش درصد ابتلا در جامعه بدون مشارکت و همکاری خانواده‌ها و والدین و هم‌افزایی امکانات اداری امکان‌پذیر نیست؛ پیشگیری از ایدز به‌عنوان یک بیماری نیازمند همت اجتماعی و همگانی است.

وی با اشاره به اینکه بیماری ایدز درمان ندارد ولی قابلیت پیشگیری دارد، گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی می‌تواند از سرایت و انتقال این ویروس به دیگران جلوگیری کند و خطر ابتلا به این بیماری را به حداقل برساند و از بسیاری از هزینه‌های اقتصادی برای درمان و مشکلات روحی و روانی و اجتماعی بیماران و خانواده‌های آنان بکاهد.

در ادامه این جلسه "محمدرضا میر شمسی" سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت به ارائه گزارشی از وضعیت ایدز در ایران پرداخت و راه‌های پیشگیری از این بیماری را تشریح نمود .