فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علیرضا نوکار" با تبریک هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم بر جامعه فرهنگیان این شهرستان اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان تفت در جهت خدمت به جامعه فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان گام‌های بلندی برداریم.

فرماندار شهرستان تفت به جایگاه تعلیم و تربیت و معلمی در دین مبین اسلام اشاره و بیان داشت: در دین مبین اسلام تعلیم و تربیت از جایگاه خاصی برخوردار است و اولین کلامی که خداوند بر قلب نازنین پیامبر اکرم (ص) نازل کرد کلمه "خواندن" بود و ازآنجا بحث تعلیم و تربیت آغاز شد.

وی ادامه داد: در شریعت مقدس اسلام برای معلمین احترام خاصی قائل شده است و در احادیثی به جایگاه مقام شامخ معلم و نقش اساسی آنان اشاره است.

نوکار خاطرنشان کرد: همه افراد در جامعه به دلیل تلاش‌های بی‌دریغ معلمان درراه آموزش مدیون این بزرگواران هستند و امیدوارم فرصت قدردانی از زحمات این قشر فرهیخته که عمر خود را درراه تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم گذاشته‌اند را از دست ندهیم.

فرماندار تفت به تلاش‌های جامعه فرهنگیان در زمان شیوع کرونا در بحث آموزش اشاره و بیان داشت: معلمان و فرهنگیان همگام با مدافعان سلامت نقش اساسی خود را با بهره‌گیری از فضای مجازی برای امر آموزش‌وپرورش در ایام کرونایی ایفا نمودند.

نوکار بازنشستگان فرهنگی را مشعل‌داران علم و دانش بر بلندای فرهیختگی دانست و تصریح نمود: این جامعه شریف باوجود تنگناها و سختی‌های دوران ۳۰ ساله خدمت در کسوت معلمی، باهمتی بلند درراه بالندگی علمی و فرهنگی جامعه تلاش نموده‌اند.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان خواستار استفاده از ظرفیت بازنشستگان فرهنگی در جامعه شد و گفت: تشکل بسیار خوبی به نام کانون بازنشستگان آموزش‌وپرورش شهرستان برای بهره‌گیری از این پتانسیل ارزشمند در شهرستان وجود دارد و در آینده‌ی نزدیک با برگزاری جلسات کارشناسی با اعضای این کانون از این ظرفیت برای توسعه مقوله آموزش و پرورش استفاده بهینه خواهیم نمود.

فرماندار شهرستان تفت با تقدیر از خیرین حوزه تعلیم و تربیت اظهار داشت: خیرین بزرگواری در سطح شهرستان تفت وجود دارند که یار و یاور آموزش‌وپرورش شهرستان درراه تعلیم و تربیت هستند و نمونه این خیرین "پروفسور هاشم اخوان تفتی" است که با برنامه‌ریزی و پایه‌گذاری جشنواره سید حسن حیان نقش حمایتی از نخبگان شهرستان را به‌خوبی ایفا نموده است.

وی در پایان برای "سید حسن حیان" از فرهنگیان باسابقه شهرستان تفت آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون نمود.

در ادامه این جلسه از برگزیدگان جشنواره "سید حسن حیان" و بازنشستگان سال 98 آموزش‌وپرورش شهرستان تفت تقدیر شد.