با حضور مسئولان استانی و شهرستانی؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در نشست اجرای طرح ساماندهی حمل‌ سنگ معادن منطقه دهشیر که با حضور "علی علیخانی"مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، "سید علی آسیایی"رئیس پلیس‌راه استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی حمل‌ سنگ معادن منطقه دهشیر از چند ماه گذشته در شهرستان آغازشده و تاکنون نشست ها و جلسات متعددی در استان پیرامون این موضوع برگزارشده است.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: تکالیفی در این طرح به عهده دستگاه‌های ذی‌ربط و معادن گذاشته‌شده است و نصب باسکول سنجش تناژ کامیون‌های حمل بار سنگ و ایجاد دفتر باربری در منطقه جزئی از این تکالیف بوده است.

نوکار به وجود مشکلات در اجرای این طرح اشاره و بیان داشت: شهرستان تفت به‌عنوان شهرستان پایلوت در استان برای اجرای این طرح انتخاب‌شده است و امیدواریم با اجرای دقیق آن معضلات حمل بار سنگ معادن با تناژ بالاتر از مقدار قانونی رفع شود.

فرماندار تفت به بازدید چند روز پیش خود از منطقه دهشیر و عدم رعایت کامیون‌های حمل بار به تناژ قانونی اشاره و افزود: عدم صدور حواله بار در معادن، دریافت یا صدور بارنامه در مناطق دیگر استان و کشور، تناژ بار فراتر از حد قانونی، بارگیری در شب و فرار مالیاتی ازجمله معضلاتی است که با اجرای دقیق این طرح به دنبال سامان‌دهی این موارد هستیم.

"علی علیخانی" مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز در این نشست بیان داشت: تناژ بالاتر از حد استاندارد باعث آسیب فزاینده به جاده‌های روستایی در شهرستان تفت و سایر نقاط استان شده است و مشکلات ایمنی در تردد نیز یکی از معضلات حمل تناژ بار فراتر از حد قانونی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ادامه داد: عدم شفافیت تناژ بار باعث ضایع شدن حق‌وحقوق قانونی دولت و مردم از این معادن شده و امیدواریم با اجرای این طرح مشکلات مطرح‌شده در این جلسه رفع شود.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران و مسئولان حاضر به بیان نظرات خود پیرامون اجرای صحیح این طرح پرداختند و در پایان مقرر شد از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه صدور حواله بار و بارنامه تمامی معادن منطقه دهشیر شهرستان در منطقه برکه دهشیر صورت گیرد و توسط دستگاه‌های عضو این کارگروه بر اجرای دقیق این طرح نظارت صورت گیرد.