به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "اسفندیار اختیاری" نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات انجمن زرتشتیان تفت و توابع اظهار داشت: انجمن زرتشتیان تفت و توابع یکی از انجمن‌های قدیمی و دارای مجوز از وزارت کشور است وبر اساس قانون و مقررات نظام جمهوری اسلامی در راستای اساسنامه خود در سطح شهرستان تفت و تهران در حال فعالیت است.

اختیاری خاطرنشان کرد: هم‌زیستی مسالمت‌آمیز زرتشتیان و اهالی تفت زبانزد عام و خاص است و باید از این پتانسیل در راستای رونق صنعت گردشگری شهرستان تفت استفاده بهینه کرد و جامعه زرتشتی به همین منظور اقداماتی نظیرایجاد بوم گردی و مرمت آثار تاریخی روستاهای چم و مبارکه را دستور کار قرار داده است.

وی تصریح نمود: امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستان تفت مسائل زرتشتیان تفتی بررسی و براساس قانون و مقررات نظام جمهوری اسلامی رفع شود.

"علیرضا نوکار" نیز در این نشست با تمجید از قانون‌گرایی زرتشتیان افزود: در شهرستان تفت زرتشتیان به‌صورت مسالمت‌آمیز در کنار مسلمانان در حال زندگی هستند و این زندگی مسالمت‌آمیز و دوستانه زبانزد است و زرتشتیان تفتی همواره یار و یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت ادامه داد: تلاش خواهد شد با برنامه‌ریزی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از این پتانسیل موجود در شهرستان برای رونق صنعت گردشگری استفاده شود.

نوکار در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری مسئولین شهری و روستایی شهرستان سعی خواهیم نمود مسائل و مشکلات جامعه زرتشتیان تفت پیگیری و تصمیمات لازم برای رفع آن اتخاذ و اجرایی شود.