به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "سید جلیل میر محمدی" در نشست بررسی مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفت با اشاره به تعدد روستاها و پراکندگی آن‌ها در این شهرستان اظهار داشت: در نشست هایی که به‌منظور بررسی مشکلات مناطق شهرستان تفت در مدت اخیر برگزارشده یکی از مشکلات عمده مردم در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و امیدواریم با بررسی این موضوعات، تصمیمات لازم برای رفع آن تا حد امکان اتخاذ شود.

"علیرضا نوکار" در ادامه این نشست به بیان مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان پرداخت و بیان نمود: با توجه دردشت واقع‌شدن بخش گاریزات این شهرستان ، مرمت و ایجاد سیل بند در این منطقه ضروری است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات ملی و استانی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در آینده‌ی نزدیک شاهد عملیات عمرانی  مرمت و ایجاد سیل بند در این بخش باشیم.
درخواست‌های بعدی فرماندار شهرستان تفت در این نشست ایجاد دیوار ساحلی بر روی رودخانه فصلی در نقاط و بخش‌های مختلف این شهرستان و تسریع درروند واگذاری فرآیند زمین برای ساخت مسکن‌های بنیادی ، مجتمع‌های دامداری و کارگاهی بود.
مرمت و لایروبی سیل بندهای بخش نیر دیگر درخواست فرماندار تفت بود که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری از تخصیص اعتبار برای این موضوع خبر داد.
در پایان فرماندار شهرستان تفت از اقدامات قانونی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با زمین‌خواری و کوه خواری در این شهرستان حمایت و خواستار تداوم این موضوع شد.
در ادامه این نشست نیز بخشداران شهرستان تفت نیز به بیان مسائل و مشکلات این حوزه در نقاط شهری و روستایی منطقه خود پرداختند و پیگیری مسئولان ذی‌ربط در راستای رفع این مشکلات را خواستار شدند.
"محمد آخوندی" مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان وظیفه اصلی این اداره کل را حفظ مراتع طبیعی برای آیندگان دانست و اظهار داشت: قوانین این اداره کل در راستای حفاظت از مراتع طبیعی، جنگل‌ها و جلوگیری از کوه خواری و زمین‌خواری است و مخالفت‌هایی که با بعضی از واگذاری‌های زمین صورت می‌گیرد به دلیل تناقض با قوانین موجود است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از تخصیص اعتبار برای مطالعه طرح احداث سیل بند در منطقه گاریزات و ایجاد سیل بند در محدوده روستای کهدوئیه و کفه مرتاضیه و مرمت سیل بندهای آسیب‌دیده از سیلاب سال جاری و آغاز مرمت سیل بند و ساخت کانال سیل در منطقه باغستان ده بالا در آینده‌ی نزدیک خبر داد.