فرماندار شهرستان تفت خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه شهر تفت نیز در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس به شباهت‌های جنگ هشت‌ساله ایران و عراق با جنگ احزاب در صدر اسلام اشاره و بیان داشت:جمعیت زیاد دشمنان نسبت به رزمندگان ، محرومیت از امکانات و اجماع همه مخالفان از شباهت‌های جنگ هشت‌ساله ایران و عراق با جنگ احزاب در دوران صدر اسلام است.

امام‌جمعه تفت ادامه داد: همان‌گونه که خداوند متعال برای نشان دادن اهمیت و روشنگری پیرامون جنگ احزاب، سوره‌ای در قرآن مجید به نام این جنگ نازل و به داستان جنگ احزاب و نحوه احداث خندق با کمترین امکانات در آن اشاره نموده و در این دوران نیز باید تلاش شود روایاتی مستند از دفاع هشت‌ساله مقدس برای روشنگری مردم بیان شود.

حجت‌الاسلام گلوردی خاطرنشان کرد: کشور به امانت در دستان نسل کنونی کشور قرارگرفته و برای حفظ این میراث ارزشمند روایت گری از ایثارگری‌های دفاع مقدس کارگشا است.

"علیرضا نوکار" نیز در این جلسه با اشاره به ایثارگری‌ها دوران هشت‌ساله دفاع مقدس اظهار داشت: ما مدیون ایثار و ازخودگذشتگی ایثارگران در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس هستیم و باید با برگزاری مراسم‌ها و یادمان‌های باشکوه گام‌هایی در راستای تقدیر از ایثارگران آن دوران برداریم.

نوکار ادامه داد: ایام هفته دفاع مقدس فرصت بسیار خوبی در راستای تبیین تلاش‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان آن دوران است و بیان خاطرات آن دوران برای آگاهی نسل جوان می‌تواند مفید باشد.

فرماندار شهرستان تفت خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای برگزاری باشکوه مراسم‌های سالگرد دفاع مقدس در شهرستان تفت شد و افزود: امیدواریم بتوانیم با به‌کارگیری تمام پتانسیل دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی گوشه‌ای از رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن دوران مقدس را در شهرستان به نمایش بگذاریم.

وی به تلاش خالصانه مدیران به مردم در این هفته اشاره و اظهار داشت: تلاش و خدمت صادقانه مدیران به مردم در تمام ایام سال به‌ویژه ایام هفته دفاع مقدس می‌تواند گام مؤثری در راستای ادای دین مدیران به شهدا و ایثارگران باشد.

"سید مصطفی آقایی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت در این جلسه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط دستگاه‌ها و ترجمان‌های شهرستان برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس را بیان نمود.

وی خواستار همکاری دستگاه‌ها برای بیان رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان در سطح شهرستان شد و بیان داشت: راه‌اندازی موزه شهدا می‌تواند برای آشنایی نسل جوان از رشادت‌های دوران دفاع مقدس مفید و مؤثر باشد.

برگزاری اردوهای جهادی ، اجرای مرحله پنجم طرح حاج قاسم سلیمانی ، برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه ، گل‌باران قبور شهدا ، سرکشی از خانواده معظم شهدا ، برگزاری یادواره‌های شهدا ازجمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان تفت است.