فرماندار تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت ؛ "علیرضا نوکار" در جلسه اضطراری مدیریت بحران با موضوع آب به مشکلات تامین آب شرب و بهداشت در شهر تفت اشاره و بیان داشت: مصرف آب شرب شهر تفت در اوج مصرف حدود 150 لیتر بر ثانیه است که 53 لیتر آن از طریق آب انتقالی و 50 لیتر از 9 چاه آب شرب در شهر تفت تأمین می‌شود و حدود 50 لیتر بر ثانیه با کسری آب روبرو هستیم.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: مجوز حفر یک حلقه چاه جدید اخذشده و امیدواریم با حفر این چاه بخشی از کمبود آب تأمین شود.

نوکار ادامه داد: پیرامون رفع مشکل تأمین آب تاکنون جلسات متعددی برگزارشده و باید با همکاری بهره‌برداران چاه‌های کشاورزی آب این چاه‌ها در راستای استفاده مردم در اختیار آب و فاضلاب قرار گیرد.

فرماندار تفت تصریح نمود: برخورد قانونی با مشترکین پرمصرف نیز در دستور کار قرارگرفته و با توجه به افزایش مصرف و کمبود آب در شهرستان، آب مشترکان پرمصرف شهری و روستایی پس از دادن اخطار قطع می‌شود تا در تأمین آب شهروندان دچار مشکل نباشیم.

سید ابراهیم اقبالی دادستان عمومی و انقلاب تفت هم در این نشست گفت: بحران آب مهم‌ترین و امنیتی‌ترین موضوع کشور است که بازتاب اجتماعی آن و نارضایتی عمومی مردم سبب قضاوت حکمرانی می‌شود.

اقبالی تصریح کرد: اولویت تأمین آب بین کشاورزی و آشامیدنی باید رعایت شود و باید نگاهی متعادل به مصرف خانگی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی از اقدامات و پیگیری‌های مسئولان شهرستان نظیر افزایش دبی آب و پیگیری مجوز برای حفر چاه جدید تشکر کرد و افزود: تا زمانی که چاه جدید حفر شود نیاز است با همکاری مردم ساعتی از آب چاه‌های کشاورزی برای آب شرب اختصاص یابد.

دادستان تفت درعین‌حال این را هم تأکید کرد که نباید همواره به دنبال حفر چاه و خالی کردن سفره‌های آب زیرزمینی برای تأمین آب بود و باید با نگاه پیشگیرانه درزمینهٔ ترویج فرهنگ صرفه‌جویی اقدامات لازم صورت گیرد.