به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ متن پیام "علیرضا نوکار" به شرح ذیل است:

روستا مظهر صميميت، پاكي و صداقت و فرهنگ روستايي مشمول سخت‌کوشی، قناعت‌پیشگی، تدين و ساده زيستي است و اين صفات ارزشمند و متعالي به‌روشنی در ميان جامعه نجيب و عزيز روستايي شهرستان تفت مبرهن و مشهود است.

 روستا رکن اساسی و توان اقتصادی هر کشوری است و توسعه روستایی نقش مهمی در خودکفایی آن کشور دارد روستائیان مظهر خوداتکایی و خودکفایی هستند و این قشر زحمت‌کش در خدمت‌رسانی به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش خود را به‌خوبی ایفا نموده، در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی همچنین در طول هشت سال دفاع مقدس در دفاع از میهن اسلامی جان‌برکف ایستادگی نمودند و توجه به روستاها و توسعه همه‌جانبه آن همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

بخش عمده‌ای از روستاهاي استان يزد در شهرستان تفت واقع‌شده که اين موضوع زمينه مناسبي را براي توسعه گردشگري روستايي در شهرستان تفت فراهم آورده است. این شهرستان با جمعیتی حدود 50 هزار نفر در ايام مختلف سال به دليل حضور گسترده گردشگران در مناطق روستایی و ييلاقي خود میزبان جمعیت شناوری بالغ بر 200 هزار نفر است که این میزان گردشگر، فضا را برای توسعه توانمندی‌های روستایی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش گردشگری هموار می‌سازد.

این‌جانب روز ۱۵ مهرماه را که باهدف تکریم فرهنگ روستا و برجسته نمودن نقش روستائیان در فرایند توسعه به نام روز روستا و عشایر نام‌گذاری شده است را به همه روستائیان شهرستان تفت تبریک عرض نموده و از تلاش و همکاری همه‌جانبه برنامه‌ریزان و متولیان عرصه روستاها به‌ویژه اعضای محترم شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران پرتلاش در این شهرستان تقدیر و تشکر نمایم، امید است مجموعه این تلاش‌ها و زحمات نویدبخش آینده‌ای بهتر برای مردمان شایسته این شهرستان باشد.

علیرضا نوکار

فرماندار شهرستان تفت