به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت ، در پیام "علیرضا نوکار" آمده است:
امــروزه سواد ماندگارتـرین میراث بشریت است که با تکیه‌بر آن می‌توان یک جامعه را در مســیر دانایی، خودباوری، تعالی و پیشرفت هدایت کرد. نخستین فرمان خداوند در آخرین کتاب آسمانی نیز امر به خواندن است، چراکه آموختن و گسترش تعلیم و آمـوزش در بین افراد بی‌سواد و کم‌سواد، بسترساز توسعه همه‌جانبه در یک کشور را فراهم می‌کند.
امام راحل(ره) با بینش بلند و نگاه حکیمانه خویش، بر موضوع سوادآموزی در آغازین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تأکید ورزیدند و در هفتم دی‌ماه 58 یک سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بافرمان تأسیس نهضت سوادآموزی، ملت مسلمان ایران را متوجه ضرورت یک عزم ملی و همگانی در پیشبرد این امر مهم نمودند.
آن نهال نوپا و بسیج عمومی، منجر به آن گردید که نه‌تنها بی‌سوادی در کشور به نحو چشمگیری کاهش‌یافته بلکه در آستانه ریشه‌کنی کامل در بسیاری از نقاط کشور قرار گیرد و مسیر رشد شتابان میهن عزیز اسلامی در عرصه‌های علمی و فناوری بیش‌ازپیش هموار گردد.  
خوشبختانه دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه خطیر و مقدس در شهرستان تفت طی سال‌های گذشته به‌ویژه در نواحی روستایی دست به خلق حماسه زده‌اند و توانسته‌اند در بسیاری از مناطق این پدیده شوم را به مرز ریشه‌کنی کامل برسانند که انتظار است با تداوم تلاش خویش تا تحقق کامل این هدف بکوشند تا در آینده نزدیک حتی یک بی‌سواد و یا کم‌سواد در شهرستان تفت باقی نماند.

علیرضا نوکار

فرماندار شهرستان تفت