به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در این پیام آورده است:

محیط‌زیست به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین نیازهای کنونی بشر، امروزه به خاستگاهی ضروری برای داشتن شرایط زیستن سالم و بانشاط درآمده است. حفاظت و پاسداری از منابع طبیعی و محیط‌زیست، به‌عنوان نعمتی خدادادی، بارها در آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) مورد تأکید قرارگرفته و به آن توجه شده است.

آرزوی داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و تخریب و طبیعتی مناسب برای انسان‌ها و دیگر موجودات، عزمی جدی در جهت حفظ، نگهداری و بهره‌برداری صحیح از مواهب و منابع زیبای زمین را می‌طلبد که این مهم وظیفه همگانی مردم و مسئولین است.

باید اذعان نمود که پیام اصلی هفته محیط‌زیست، اهتمام و مشارکت مردم و جلب یاری آنان در پاسداری از محیط‌زیست این نعمت بزرگ خدادادی است و هفته محیط‌زیست، فرصتی است تا بار دیگر همه اقشار مختلف مردم ایران اسلامی و شهرستان تفت را تشویق کنیم که برای حفظ محیط‌زیست و برداشتن باری از دوش زمین، اقدامات مثبت و مؤثری انجام دهند.

این‌جانب ضمن تبریک هفته محیط‌زیست به مردم شریف شهرستان تفت به‌ویژه فعالان محیط‌زیست و کارکنان اداره‌ حفاظت محیط‌زیست شهرستان، از همت مدیران و تشکل‌های مردمی در جهت اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی قدردانی نموده و امیدوارم با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و ارتقای مشارکت‌های مردمی، نسبت به پاک‌سازی ظواهر آلودگی در سطح طبیعت شهرستان و استفاده منطقی از آب‌وخاک به‌عنوان منابع حیاتی زمین کوشاتر باشیم.

علیرضا نوکار

فرماندار شهرستان تفت