به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت، پیرو شکایات مردمی و گزارشات واصله از حمله مکرر حیوانات زیانکار در منطقه پشتکوه مدیرکل محیط زیست به همراه جمعی از مسئولین و پرسنل اداره محیط زیست جهت پیگیری موضوع از بخش نیر بازدید نمودند.

 مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان اظهار نمود: از هفته گذشته تاکنون، مامورین و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست جهت بررسی و رسیدگی به موضوع در قالب تیم های پایش به منطقه اعزام گردیده اند و با حضور مداوم در منطقه، مسائل موجود را از نزدیک رصد و پایش می کنند. ضمناً اقدامات لازم برای ایجاد ناامنی در گرگ ها و پراکنده کردن آن ها از محل صورت گرفته است و این مهم تا رفع کامل نگرانی مردم منطقه در دستور کار خواهد بود.

وی اظهار داشت غالب گزارشات حمله گرگ، که مردم تحت عنوان گرگ گوش بلند و یا گرگ سفید گزارش می کنند در واقع هیبرید سگ و گرگ است. از اینرو دفع مناسب لاشه های مرغداری ها و دامداری ها و دفع اصولی زباله ها می تواند از ازدیاد سگ های ولگرد و یا جذب سایر گوشتخواران به محیط های انسانی جلوگیری نماید.

نیره پورملائی تاکید نمود: ایمن سازی محل های نگهداری دام ها و تامین علوفه جهت نگهداری آن ها در محیط های بسته یکی از راهکارهای جلوگیری از خسارت گرگ در این مقطع بوده و پیگیری آن در سطح شهرستان (از طریق شورای تامین و یا شورای برنامه ریزی) می توند راهگشا باشد.