برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت با ریاست فرماندار و با حضور سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با ریاست "علیرضا نوکار" فرماندار و با حضور سایر اعضا به سه دستور کار بررسی وضعیت آلایندگی واحدهای معدنی و صنعتی مستقر در شهرستان، اهداف بسیج ملی تغذیه و موضوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری برگزار شد.

"علیرضا نوکار" در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه صنایع پاک در شهرستان خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری توسعه صنایع در شهرستان تفت؛ توسعه صنایع پاک و فاقد آلودگی است و باید با نظارت مستمر صنایع فعال در شهرستان را برای کاهش آلایندگی هدایت کرد.

فرماندار شهرستان تفت ادامه داد: مردم ساکن مناطق روستایی پیرامون وضعیت فعالیت معادن و آلودگی ناشی از آن ناراضی هستند و باید دستگاه‌های ذی‌ربط با نظارت مستمر از آلودگی محیطی این معادن جلوگیری نمایند.

گزارش وضعیت آلایندگی واحدهای معدنی و صنعتی مستقر در شهرستان توسط رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان، ارائه گزارش وضعیت شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان توسط کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان و گزارشی از برنامه‌های طرح بسیج ملی تغذیه با شعار اهمیت تغذیه در دوران کرونا و واکسیناسیون که از 15 تا 30 دی‌ماه در کشور اجرایی خواهد شد از موضوعاتی بود که در جلسه شورای سلامت شهرستان تفت مطرح شد.

فرماندار شهرستان بار دیگر در پایان این جلسه بر پیگیری اجرای مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان در راستای تأمین بهداشت و سلامت مردم تأکید کرد.